İşletmenizi sosyal medyada nasıl daha büyütebilirsiniz?

Sosyal Medya Pazarlama

Günümüzde sosyal medyayı etkili kullanmak büyük önem arz ediyor. Etkili bir sosyal medya stratejisi ile işletmenizi büyütebilir ve daha çok insana ulaşabilirsiniz.

Peki etkili bir sosyal medya stratejisi için neler yapabilirsiniz?

Takipçilerinizi ve beklentilerini tanıyın

Sosyal Medya Pazarlama

Paylaşımlarınızı etkili hale getirmek için ilk yapmanız gereken takipçilerinizi ve beklentilerini tanımak olmalıdır. Instagram, Facebook gibi kanallardan takipçilerinizin cinsiyet, yaş ve hatta demografik bilgileri gibi temek istatistiklere ulaşın ve arından bu bilgiler ışığında hedef kitlenize yönelik içerikler üretin. Bu sayede sayfanızı daha da büyütebilecek ve takipçilerinizin ilgisini çekecek paylaşımlar yapabileceksiniz.

Paylaşım saatlerinizi düzenleyin

Sosyal Medya Pazarlama

Sosyal medyada dikkat etmeniz gereken en önemli husus paylaşım saatinizdir. Paylaştığınız içeriğin türüne ve takipçilerinizin kim olduğuna göre bu saatleri düzenlemelisiniz. Örneğin kitlenizin büyük bir bölümünü çalışan insanlar oluşturuyorsa mesai saatleri içinde paylaşım yapmak uygun olmayacaktır. Sayfanız için en uygun paylaşım saatlerini bulun ve ölü saatlerde paylaşım yapmaktan kaçının. Tüm bunlara ek olarak sürekli paylaşım yaparak takipçilerinizi bıktırmayın az paylaşım yaparak kendinizi unutturmayın.

Rakiplerinizi analiz edin

Sosyal Medya Pazarlama

Rekabetin önemini asla unutmayın. Rakiplerinizin ne yaptığını analiz ederek, ne tür içeriklerin popüler olduğunu, ne tür içeriklerin ilgi görmediğini anlayabilirsiniz. Rakiplerinizin bir fotoğrafı sosyal medyada iyi tepki alıyorsa, yorumları okumalı ve başarının nedeni analiz etmelisiniz. Tabi aynı durum olumlu tepki almayan fotoğraflar için de geçerli. Ayrıca bu sayede hangi içerik türlerinde eksik olduğunu görebilir ve bu doğrultuda üretim yapabilirsiniz.

Hedefler belirleyin

Sosyal Medya Pazarlama

Son olarak paylaşımlarınızın ne kadar başarılı olduğunu anlamak için belirli hedefler belirlemeniz gerekir. Bu hedefler ölçülebilir, zamana bağlı ve ulaşılabilir olmalıdır. İddialı ama gerçekçi olmalısınız.

Örneğin, bilinirlik, erişim hakkı, katılım oranı (beğeniler, yorumlar, paylaşımlar) veya dönüşüm oranlarını gözlemleyebilirsiniz. Bunun ardından paylaşım stratejinizi dönüştürerek daha iyi bir noktaya getirebilirsiniz.

Mutlaka pozitif bir dil kurun

Sosyal Medya Pazarlama

Paylaşımlarınız kadar paylaşımlarınızın altında yapacağınız açıklamalar ve etiketler de bir o kadar önemlidir. Bu yüzden pozitif ve insanları harekete geçirici bir dil kullanın. Çünkü insanlar negatif ve karanlık temalı içeriklerden çoğunlukla hoşlanmazlar. Ayrıca kullanıcılarla kurduğunuz iletişim her zaman nezaket kuralları içinde olsun. İnsanlarla doğru bir iletişim kurarsanız bu işletmenizin yararına olacaktır.