İyi bir kampanya nasıl oluşturulmalı?

İyi bir kampanya nasıl oluşturulmalı

İyi bir kampanya nasıl hazırlanır?

Her dönemin kendine ait ticari geliştirmeler yapmak üzere işletmelere sunduğu fırsatlar vardır. Okulların açılışı, mevsim değişimi, modanın değişmesi, popüler olanın değişmesi gibi sınırsız şekilde tarif edebileceğimiz bu dönemler, insanların ihtiyaçlarının farklılaştığı ve daha çok alışveriş yaptıkları dönemler olarak göze çarpar. Bu yüzden bu dönemlerde ihtiyaçlara uygun bir şekilde kampanyalar düzenlemek oldukça önemlidir. Bu dönemlerde ticari olarak daha fazla gelir elde edebilir ve bilinirliğinizi yükseltmek için oldukça iyi fırsatlar sunar.

Peki iyi bir kampanya nasıl oluşturulmalı?

Sınırlı sayıda indirimli ürünü satışa sunun

Birçok işletmeci sınırsız sayıda indirimli ürünü satışa sunmanın daha yüksek alışveriş potansiyeli yarattığını düşünür. Oysa müşterinin ilgisini çekmek için sınırlı sayıda ve yüksek indirimli ürünler satışa sunmak daha ilgi çekicidir. Bu sayede müşteriler indirimli ürünü satın alırken yanında ihtiyaçları doğrultusunda farklı ürünlere de yönelebilir.

İyi bir kampanya nasıl oluşturulmalı

Ürünlerinizi ihtiyaç doğrultusunda farklılaştırın

Dediğimiz gibi her dönemin kendine ait ihtiyaçları söz konusudur. Bu dönemlerde oluşan ihtiyaçlar tespit etmek, müşterilerin ilgisini çekecek ürünler tasarlamak ve bunu kampanyanın bir parçası olarak ele alabilirsiniz. Örneğin okulların açıldığı dönemde öğrenci giderleri fazlalaşır. Satışa sunduğunuz ürünleri bu dönemde farklılaştırabilir ve öğrenciler için indirim kampanyası oluşturabilirsiniz. Buna ek olarak black friday, yılbaşları ve mevsim geçişleri kampanya yapmak için sayısız fırsat sunar.

Farkındalık yaratın ve dönüşümü teşvik edin

İyi bir kampanya nasıl oluşturulmalı

İyi bir kampanya belirli konularda farkındalık yaratan yaklaşımlarla kurulu olmalıdır. İyi kurgulanmış bir farkındalık yaratan bir kampanya hem tüm insanları ilgilendiren bir sorunu çözmek yada sebep olmamak gibi motivasyonlara sahip olmalıdır. Örneğin dünyamız yoğun bir atık tehlikesiyle karşı karşıya, bunu ortadan kaldırmak için geri dönüşümü mümkün malzemeler kullanmak, geri dönüşümü teşvik etmek bir kampanyanın temel unsuru olarak kurgulanabilir.

Satın alma sürecinde müşterilerinize hediyeler sunun

Her birimiz aslında gündelik yaşantıda başka başka mağazaların birer müşterisiyiz. Müşteri olma deneyimi sırasında sizi mutlu eden şeyleri düşünün. İsterseniz işinizi biraz kolaylaştıralım ve söyleyelim: alışveriş sırasında aldığımız hediyelerden oldukça mutlu oluyoruz. Bu yüzden müşterilerinize alışverişlerinde kendilerini iyi hissetirmeye yardımcı hediyeler sunun. Bunu kampanyanın bir parçası yapmanız halinde daha fazla ilgi çekmeniz mümkün olacaktır. Ancak bu hediyeleri de iyi bir şekilde kurgulamak gerekir, gereğinden fazla cömert olmak inandırıcılığını yok edecekken, gereğinden daha değersiz hediyeler sunmak işletmenize dair bakış açısını olumsuz etkileyecektir.

Tüm bunlara ek olarak sürekli olarak kampanya yapmak, ürünlerde akıl almaz indirim yapmak, süreçte samimi bir yaklaşım geliştirmemek işletmenize zarar verecektir. İyi bir kampanya zamanlamasıyla, indirim oranıyla, kurduğu yaklaşım ile iyi kurgulanmış bir biçimde olmalıdır.