İyi bir ürün açıklaması nasıl yazılır?

Ürün Açıklaması Yazımı

İyi bir ürün açıklaması nasıl kaleme alınır?

Satışa sürülen ürünlere potansiyle müşterilerin ürünün ne olduğu ve neden satın alınması gerektiğine dair bir ürün açıklaması metni yazmak oldukça önemlidir. Böyle bir yazı ile ürünün özellikleri, faydaları hakkında önemli bilgiler potansiyel müşteri ile paylaşılabilir ve satın almasına ikna edici olabilir.

Ancak her ne kadar iyi bir ürün açıklaması yazmanın gerekliliğine ikna olsak da bu yazıyı yazmak çoğumuz için kolay olmayabilir. Bu yüzden sizlerle iyi ürün açıklaması yazmanın belirli püf noktalarından bahsedeceğiz.

Kitlenize uygun dili bulun

Daha çok kişiye hitap edecek bir ürün açıklaması yazmak ilk başta kulağa oldukça hoş gelebilir ancak herkese hitap etmeye çalışırken hiç kimseye hitap edememe tehlikesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. En iyi ürün açıklamaları, hedef kitleye doğrudan ve kişisel olarak hitap edenlerdir.

Ürün Açıklaması Yazımı

Bu yüzden ürün tanıtımlarınızı yazmadan önce ideal alıcınızı hayal edin. Hedef kitle kim, hangi kelimeleri kullanıyor, hangi sorulara cevap istiyor ve ne tür yazılardan hoşlanıyor olabilir? Bu soruların yanıtı bulmanın en kolay yolu müşteri ile yüz yüze konuşuyormuşsunuz gibi hayal etmektir. Ürün açıklama yazınızı tamamen bu sorulara ürettiğiniz cevaplar üzerine kurgulayın.

Avantajlardan bahsedin

Ürün Açıklaması Yazımı

Sattığımız ürünlerin teknik ve ürün özellikleri ve neden başkaları tarafından satın alınması gerektiği konusunda oldukça iknayız. Şunu kolaylıkla söyleyebiliriz ki potansiyel müşterileriniz için bu hiç bir şey ifade etmiyor, sadece kendileri için uygun olan kısımlarını bilmek istiyorlar. Bu yüzden açıklama yazınızda satışa sunduğunun ürünün avantajlı yanlarından ve nasıl bir deneyim sunduğundan bahsedin. Böylelikle yazınız okuyucu için satın almaya teşvik edici olacaktır.

Basmakalıp ifadelerden kaçının

Ürün Fotoğraf Çekimi

Ürün açıklaması yazarken kelimeler arasında sıkışıp kaldığınızda aklınıza ilk olarak “mükemmel bir ürün kalitesi” gibi ifade gelmesi oldukça olasıdır. Bu çoğunlukla satıcıların düştüğü büyük bir yanlıştır. Herkes kendi ürününün mükemmel bir ürün kalitesine sahip olduğunu düşünüyor ve bu tip cümleler kuruyor. Bu yüzden ürün açıklaması yazarken mümkün mertebe spesifik olun. Yazacağınız ürün açıklaması doğrudan ürünün kalitesinden bahsetmek yerine teknik detaylar ve yaratacağı fayda üzerine kurulu olsun.

Ürününüzün üstünlüklerini kanıtlayın

Ürününüzün neden en iyi olduğunu kanıtlamadığınız sürece yazacağınız her kelime bir iddiadan ibarettir. Bu yüzden ürününüzün üstünlüklerini kanıtlayan bir olguya başvurun. Bunu gerçekleştirmenin en kolay yolu ürünü daha önce deneyimleyen insanlardan görüş istemek olacaktır. Ürünü daha önce deneyimleyen bir kullanıcıdan aldığınız geri dönüşlere açıklama yazınızda mutlaka yer verin.

Potansiyel müşterilerinizin hayal gücüne hitap edin

Yapılan araştırmalar insanların bir ürüne fiziksel olarak temas ettiğinde alma isteğinin daha da arttığını ortaya koymuş durumdadır. Online satış yaparken böyle bir imkana sahip değiliz ancak potansiyel müşterilerin hayal gücüne hitap etmek gibi güçlü bir silaha sahibiz. Bu yüzden açıklama yazınızı satışa sunduğunuz ürüne sahip olmanın nasıl bir şey olduğunu hayal ettirecek şekilde kurgulayın.

Ufak hikayeler yaratın

Bir açıklama yazısını diğer açıklama yazılarından ayıran en güçlü unsur kendi içinde tutarlı bir hikayeye sahip olması olacaktır. Çünkü insanlar direkt bir satış yazısı görmek yerine bir hikayeyi okumaya daha meyillidir. Bu yüzden küçük bir hikaye içinde ürününüze yer vererek potansiyel müşterinin daha çok ilgisini çekebilirsiniz.

Bu teknikleri kullanarak iyi bir ürün açıklama yazısı oluşturmak ve daha çok müşteriye sahip olmanız mümkündür. En temelde samimi, içten ve anlaşılır olmanın önemli olduğunu da asla unutmayın.